בישראל של שנת 2018 ניתן להשיג הלוואות אטרקטיביות לעסקים ב-3 דרכים עיקריות:

  1. הלוואות לעסקים בערבות מדינה אשר תנאי קבלתן נחשבים לנוקשים ולא כל בעל עסק זכאי להן. מיועדות בעיקר לעסקים קטנים.
  2. הלוואות בנקאיות לעסקים – כלומר קבלת הלוואה מאחד מ-10 הבנקים המובילים בישראל הלא הם: בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט, בנק מזרחי-טפחות, הבנק הבינלאומי, בנק יהב, בנק ירושלים, בנק איגוד, בנק מסד ובנק אוצר החייל, או לחילופין,
  3. הלוואות ממקורות חוץ בנקאיים לעסקים אותן ניתן לקבל מחברות האשראי, כמו חברת לאומי-קארד, ישראכרט או CAL, חברות ביטוח ובתי ההשקעות אשר מנהלות את קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים של חלק גדול מאיתנו.

 

השוואת הלוואות לעסקים מבנקים וגופים חוץ בנקאיים מובילים בישראל בשנת 2018

שם הבנק / הגוף הפיננסיגובה ההלוואה שניתן לקחתפרטים נוספיםקבלת הצעה אטרקטיבית
בנק הפועליםעד 500,000 ש"ח לעסק חדש ועד 5 מיליון ש"ח לעסק קיים בעל מחזור שנתי של חצי מיליון ש"ח ומעלהתקופת ההלוואה: עד 72 חודשים
מסלול הריבית: הלוואה בריבית פריים, על פי שיקול דעת הבנק
התקשרו לקבלת ייעוץ ומידע נוסף בנושא:
053-7934088
בנק לאומיהלוואה של עד 750,000 ש"ח לבעלי חשבון עסקי בבנק לאומי.תקופת ההלוואה: עד 12 חודשים.
מסלול הריבית: משתנה על בסיס פריים, בהתאם לשיקול דעת הבנק.
התקשרו לקבלת ייעוץ ומידע נוסף בנושא:
053-7934088
בנק דיסקונטעד 100,000 שקלים לבעלי חשבון עסקי.כפוף לשיקול דעת הבנקהתקשרו לקבלת ייעוץ ומידע נוסף בנושא:
053-7934088
בנק מזרחי-טפחותעד 500,000 ש"ח לעסקים קטנים ועסקים חדשיםתקופת ההלוואה: עד 5 שנים.
ריבית: שיעור הריבית מותאם ספציפית לעסק עצמו.
התקשרו לקבלת ייעוץ ומידע נוסף בנושא:
053-7934088
הבנק הבינלאומיעד 1,000,000 ש"ח לעומדים בתנאי הקרןתקופת ההלוואה: עד 5 שניםהתקשרו לקבלת ייעוץ ומידע נוסף בנושא:
053-7934088
ישראכרטהלוואה חוץ בנקאית בלי הגבלת הסכוםהלוואה בכפוף לתנאי החברה. כל מקרה לגופוהתקשרו לקבלת ייעוץ ומידע נוסף בנושא:
053-7934088
לאומי קארדהלוואה חוץ בנקאית מותאמת אישית בסכום מינימלי של 5000 ש"חאפשרות לבחירת תקופת החזר ההלוואה (6 עד 24 חודשים)התקשרו לקבלת ייעוץ ומידע נוסף בנושא:
053-7934088
חברות ביטוחמימון חוץ בנקאי לעסקים פעילים בהתאמה אישיתתנאי הלוואה משתנים בהתאם לעסק הספציפיהתקשרו לקבלת ייעוץ ומידע נוסף בנושא:
053-7934088
קרן נתןעד 240,000 ש"ח לעסקים חדשיםהלוואה ללא ריבית במקרה של עמידה בתנאי הקרןהתקשרו לקבלת ייעוץ ומידע נוסף בנושא:
053-7934088
אגודת IFLAעד 90,000 ש"ח לעסקים חדשים ולעסקים קיימיםהלוואה ללא ריבית במקרה של עמידה בתנאי האגודההתקשרו לקבלת ייעוץ ומידע נוסף בנושא:
053-7934088

 

איך יודעים האם הצעת ההלוואה שקיבלנו עבור העסק שלנו היא אכן אטרקטיבית?

כמו בכל תחום אחר בחיים – לפני שמקבלים החלטה לגבי הצעה שקיבלנו מומלץ לבצע השוואה בינה לבין מספר הצעות נוספות.

 

הנה מספר נתונים וכללי אצבע שיעזרו לכם בביצוע ההשוואה המתבקשת בדרך להבנה האם קיבלתם הצעת הלוואה אטרקטיבית, או שאולי כדאי לכם להמשיך לחפש הצעות נוספות:

 

  • הלוואות בנקאיות לעסקים יהיו ברובם המכריע של המקרים אטרקטיביות יותר מהלוואות לעסקים שיילקחו מחברות האשראי. מדוע? משום הריבית הממוצעת על הלוואה בנקאית לבעלי עסקים נעה בטווח שבין 5% ל-8%, בעוד שהריבית על הלוואה לעסק שלכם מאחת מחברות האשראי בישראל תעמוד בדרך כלל על בין 9% ל-12%. אם זאת חשוב להבין כי תנאי הזכאות לקבלת הלוואה בנקאית לעסק הינם נוקשים יותר מאשר תנאי קבלת הלוואה עסקית מחברות האשראי.
  • ריבית הפריים במדינת ישראל, אשר מתעדכנת אחת לחודש בהתאם לשינוי ריבית בנק ישראל, עומדת נכון לשעת כתיבת שורות אלו (סוף חודש ינואר 2018) על 1.60% (חישוב ריבית הפריים: ריבית בנק ישראל = 0.1% + מרווח של 1.5%). משמעות הדבר היא שהריבית על לקיחת הלוואה לעסק מהבנקים גבוהה מריבית הפריים בערך ב-5%-7% והלוואה לעסק מחברות האשראי תהיה גבוהה מריבית הפריים בישראל בכ-8%-10%. ממרווחים אלה גם נגזר הרווח של הגופים שנותנים את ההלוואות.
  • ומה לגבי הלוואות לעסקים מחברות הביטוח, גופי הפנסיה ובתי ההשקעות? הלוואות אלה נחשבות אטרקטיביות במיוחד, היות והריבית עליהן היא הנמוכה ביותר ונעה סביב 1%-3% (הריבית עליהן היא בדרך כלל ריבית הפריים מינוס 0.5%, כלומר 1.1% נכון להיום). כאמור, כנראה שמדובר בהלוואה האטרקטיבית ביותר שתוכלו לקבל, אך חשוב להבין דבר מרכזי בהקשר זה: הראשון הוא שההלוואה נלקחת כנגד קרן הפנסיה, קרן ההשתלמות או ביטוח המנהלים שלכם.כלומר, במקרה שלא תחזירו את ההלוואה היא תילקח מכספי הפנסיה / כספי קרן ההשתלמות שלכם. הריבית האטרקטיבית על הלוואה מסוג זה מתאפשרת בעצם הודות לחוסר הסיכון של הצד שנותן את ההלוואה, שהרי במקרה של חוסר יכולת להחזירה, כספי הפנסיה של הלווה יילקחו ממנו. החיסרון של הלוואות אלו הוא שהן אינן מתאימות לכל אחד, אלא רק למי שכבר יש לו קרן פנסיה או קרן השתלמות פעילה.

 

אם כן, מה נחשבת הלוואה אטרקטיבית לבעלי עסקים?

ננסה לסכם: אם יש לכם אפשרות לקחת את ההלוואה עבור העסק שלכם מקרן פנסיה או קרן השתלמות שבבעלותכם, תהיה זו האופציה האטרקטיבית ביותר מבחינת גובה הריבית שתצטרכו לשלם על ההלוואה, אך במקביל יש לזכור כי הדבר יסכן את כספי הפנסיה / קרן ההשתלמות שלכם במקרה של חדלות פירעון.

האפשרות הבאה בתור היא לקיחת הלוואה בנקאית לעסק, עליה כבר תשלמו ריבית גבוהה יותר, אשר תלויה בעיקר ביכולות המיקוח שלכם מול הבנק, אשר נגזרות מסטטוס החשבון שלכם ומכישורי המו"מ שלכם מול הבנקאי. כאמור, הלוואה אטרקטיבית מהבנק תהיה כזו אשר הריבית עליה תעמוד על בערך 5%-6%. מומלץ לערוך השוואה של מספר הצעות ממספר בנקים שונים. אנו נסייע לכם לעשות זאת בקלות וביעילות.

במידה שהבנקים מסרבים לתת לכם הלוואה עבור העסק, האפשרות שעומדת בפניכם היא פנייה לאחת מחברות האשראי. הריבית על ההלוואות שנותנות חברות אלו כנראה תהיה הגבוהה ביותר מבין כל החלופות הנ"ל, אך הקריטריונים לזכאות עבורה אינם נוקשים וכמעט כל אחד יוכל לקבל אחת באופן מיידי.

 

מעוניינים בהלוואה אטרקטיביות לעסק שלכם?

התקשרו: 053-7934088 או השאירו פרטיכם בטופס