כיום, מרבית הצרכנים מבצעים את העסקאות שלהם מרחוק. על כן, אפשרות של סליקת אשראי לעסקים, היא צורך בסיסי וחשוב לכל בעל עסק. באמצעות סליקה, ניתן לשפר משמעותית את כל הקשור בחיוב הלקוחות הפרטיים והעסקיים. יש לא מעט חברות שמציעות את השירות. אבל לפני שמחליטה לקחת את שירותיה של חברה מסוימת, יש לחדד את הידע בנושא ולבדוק את כל האפשרויות הקיימות בשוק.

 

איך מתחילים לסלוק אשראי באינטרנט?

יש שתי דרכים פופולאריות לביצוע תהליך סליקת אשראי לעסקים קטנים, אחת מהן היא באמצעות חברות אשראי ואילו השנייה היא באמצעות מאגדי אשראי.

חברות אשראי – מדובר על אפשרות שהחלה עוד מזמן והיא מצריכה פנייה לאחת מחברות האשראי. לאחר מכן, יש לחתום על ההסכם בין העסק לחברת האשראי הנבחרת ואז לפתוח חשבון סולק. מדובר על תהליך מורכב כי נדרשת חתימה על מסמכים שונים וכמו כן נדרש אישור של חברת האשראי. דבר נוסף שיש להתחשב בו הוא שחברות האשראי גובות עמלות מינימום ואז עולה השאלה הגדולה האם העסק סולק בכמות קטנה או בכמות גדולה.

במידה והוא סולק בכמות קטנה, הרי שעדיין הוא נדרש לשלם כל חודש לא מעט עמלות. מעבר לכך, על מנת להפעיל את השירות, יש גם צורך בגורם מתווך. גורם זה הוא חברת סליקה. זה דואג לבצע את החיבור הטכני בין חברת האשראי ובין תהליך הסליקה עצמו. גם כאן, יש לקחת בחשבון שיש לשלם לחברת הסליקה סכום של עשרות שקלים מדי חודש.

מאגדי סליקה – מדובר על אפשרות נוספת המתאימה לבעלי עסקים שסליקה דרך חברת האשראי איננה משתלמת עבורם. הסליקה מבוצעת על ידי חברות המקשרות בין העסק לבין חברת האשראי. למעשה, אתם חוסכים את העבודה מול חברת האשראי. אחד ממאגדי הסליקה המוכרים בעולם הוא PAYPAL. היתרון הוא שכאשר משתמשים במאגדי סליקה, אין עלויות חודשיות קבועות. יש עלות של עמלה על כל ביצוע של עסקה.

 

פתרונות סליקה נוספים

קופות רושמות – אחת הדרכים היעילות לקבלת כספים בבית העסק. קופות כאלה מכילות אופציה של סליקת כרטיסי אשראי. הפתרון הזה מתאים לכל בית עסק שיש לו נקודת מכירה קבועה.

מסוף אשראי – מסוף איתו ניתן לסלוק את כל כרטיסי האשראי שיש בשוק. הפתרון הזה מתאים לבעלי עסקים שמעוניינים לחייב את לקוחותיהם ביעילות ובמהירות.

 

סליקה לעסקים – מתן פתרון מתאים לעסק

על מנת להשתמש בפתרון המתאים, יש לבדוק את אופי העסק וכמו כן את היקף פעילותו. כמו כן, יש להתחשב בנתונים כמו, מספר פעולות הסליקה שהעסק צפוי לבצע מדי חודש, חיוב הלקוחות בנקודת מכירה אחת או יותר וכו’. ערכו סקר שוק ובדקו מהם מחירי השוק לגבי פתרונות הסליקה שהוזכרו לעיל. נתחו את הנתונים ובדקו מה הכי מתאים לעסק שלכם. שיהיה בהצלחה!