כיום קיימים ברחבי המדינה מגוון רחב של עסקים פרטיים, חלקם גדולים ומוכרים אך ביניהם קיימים גם אלפי בתי עסק בינוניים וקטנים. עסקים אלו פועלים באזורים שונים, חלקם ממוקמים בפריפריה ואחרים במרכז אך לכולם מכנה משותף והוא הצורך להתפתח ולהתקדם מבחינה עסקית.

רוב העסקים הללו צומחים ומתקדמים אך ישנו גם מספר לא מבוטל של חברות שנסגרות או פושטות את הרגל עקב ניהול פיננסי שגוי ולא מקצועי או משבר שפוקד אותם. על מנת שהחברה או העסק יצמח ויתפתח יש לנהל את נושא התקציב, הכנסות והוצאות בצורה מבוקרת ונבונה. בשל כך, לא פעם קורה כי בעלי העסקים פונים למקורות מימון שונים על מנת לקבל הלוואה לעסק שלהם.

 

קרן נתן:

קרן נתן זוהי אחת הקרנות המוכרות בעולם העסקי מכיוון שהיא מספקת עזרה כלכלית ותמיכה למאות עסקית ברחבי הארץ. קרן נתן עובדת מול יזמים ובעלי עסקים ישראלים ומעמידה לנגד עיניה את המטרה לקדם ולתמוך בעסקים ויזמים צעירים וחסרי יכולת כלכלית להקים עסק במדינת ישראל. קרן נתן מסייעת למאות יזמים ורואה לנכון להמשיך ולסייע במגוון דרכים – החל מייעוץ פיננסי ועד מתן הלוואות להקמת העסק העצמאי. מקור מימון זה מתאים לאנשים שמעוניינים להקים עסק חדש, בעלי אזרחות ישראלית ותעודת תושב. כמו כן, על היזם להציג בפני הקרן את הרעיון או התכנית העסקית ומכאן תתפתח הדרך לעבודה משותפת.

קרן שמש:

קרן שמש הינה אחת הקרנות המספקות מימון לעסקים כאשר היא עשויה להתאים ליזמים צעירים בגילאי 20-35 אשר שואפים להקים את החברה / העסק הראשון. בנוסף, קרן שמש מתאימה ללקוחות אשר מעמידים את העסק במקום הראשון והוא המקור פרנסה העיקרי שלהם. הקרן פועלת מזה שנים ומספקת ליזמים הצעירים מגוון כלים שעתידים לעזור להם בהמשך הדרך העסקית שלהם. למשל, קרן שמש מעמידה בפניהם יועצים עסקיים ומחברת ביניהם לבין אנשי עסקים מנוסים שיהוו בעבורם מעין "מורי דרך" לתקופה של שנתיים.

 

קרנות מימון לעסקים קטנים ובינוניים

קרנות המימון לעסקים השונים, בדגש על העסקים הקטנים מספקות מימון בצורת הלוואות אשר מטרתן היא להמשיך ולקיים את ההתנהלות הכלכלית של העסק באופן תקין. הקרנות הללו לא בהכרח מעידות על כך שהעסק נמצא בצרה או בבעיה כלכלית כלשהי אלא לעיתים הן מאפשרות לו להמשיך ולהתנהל בצורה בטוחה ויעילה.

ישנם מצבים שונים המצריכים את בעלי העסק לחפש אחר מקור מימון לעסק כאשר הדבר נפוץ במיוחד בעסקים קטנים. ההכנסות של העסקים הקטנים נמוכות יותר משל עסקים מפותחים וגדולים והסיכונים לנפילה או התדרדרות קיימים גם כן.

בדיוק בכדי למנוע מצבים אלו מומלץ לפנות ולהיעזר בקרנות מימון לעסקים קטנים. קרנות אלו מספקות סכום כספי מסוים שמועבר לרוב להתחייבויות שונות של החברה או העסק ומאפשרות המשך עסקי תקין בחברה.

לרוב, קרנות מימון לעסקים קטנים יציעו הלוואות בחסות הבנק בו בעל העסק לקוח. קיימים מגוון מסלולים של הלוואות לעסקים כאשר המענק לעסקים קטנים הוא בדרך כלל אטרקטיבי, זמין ומהיר.

המסלולים משתנים מדי תקופה אך הדגש הוא על שירות יעיל שיאפשר לבעל העסק להמשיך ולקיים את פעילותו העסקית ללא עיכובים וללא בירוקרטיה מיותרת.

מתוך ההבנה כי העסקים הקטנים נמצאים בקבוצת סיכון הבנקים מעניקים ללקוחותיהם תנאי החזר וריביות הוגנות כאשר מרביתם פועלים מתוך הרצון לשמר את הלקוח העסקי ולאפשר לו להתקדם בעסקיו, כך הוא מרוויח ומצליח וגם הבנק – נהנה מיתרונותיו.

 

קרנות מימון פרטיות לעסקים

לקיחת הלוואה מקרן מימון פרטית טומנת בחובה יתרונות וחסרונות ועל כך מומלץ להתעכב ולברר לעומק את התנאים, הדרישות והצרכים של העסק ושל המלווה.

קיימות היום במשק הישראלי מספר לא קטן של חברות וגופים חוץ בנקאיים שהעיסוק המרכזי שלהן היא מתן אשראי / הלוואות לעסקים וללקוחות פרטיים.

בנוסף, חברות אלו מספקות שירותים נוספים כמו ייעוץ עסקי, כתיבת תכניות עסקיות וכדומה. על אף שהחברות הללו ניתן לקבל שירות מקיף ומפורט עלול להיווצר מצב כי האשראי שהן מציעות אינו גבוה או נרחב כפי שניתן לקבל מהבנקים הגדולים.

חשוב לציין כי קרנות מימון פרטיות לעסקים עשויות לדרוש החזרים נוחים יותר, ריביות נמוכות ועוד כמה אופציות מועילות.

על מנת להיות משוכנעים כי קרן מימון פרטית אכן מתאימה לעסקיכם יש לקבוע פגישה עם החברה המלווה או להתעמק בנושא בדרך אחרת ולא למהר בלקיחת הלוואה טרם בדיקה מעמיקה.

מעבר לכך, ישנן גם האפשרות של קרן מימון ממשלתית. זוהי הלוואה המציעה סיוע כלכלי לעסק בערבות המדינה. ההלוואה ניתנת מתקציב המדינה ותנאי ההחזר והריביות שונות לגמרי מההלוואות שניתנות בקרן הפרטית או בבנקים.

בנוסף לכך, ניתן לבדוק גם את האופציה של קרן מימון פילנתרופית – זוהי קרן שניתנת על ידי תורם חיצוני אשר אינו מעורב בתהליכים של העסק או החברה אך רואה לנכון לעזור לה ולאפשר את צמיחתה. כל אחת מבין הקרנות עשויה להתאים לעסק שונה ובשל כך חשוב לערוך בדיקה מקיפה טרם לקיחת ההלוואה.

 

רוצים להשוות בצורה חכמה ומהירה הצעות הלוואה מקרנות מימון לעסקים?

צרו קשר באמצעות הטופס או בטלפון: 053-7934088