כל חברה ועסק אשר מכבד את עצמו ורואה לנכון להתקדם עסקית בצורה יעילה חייב להימצא במצב פיננסי תקין. כלומר, חייב להיות מקור מימון בטוח וכסף נזיל בקופה של החברה. על מנת שחברה, בין אם חדשה ובין אם פעילה תוכל להתקיים, להתפתח ולפעול בצורה נכונה יש לשמור על תזרים מזומנים ועל פעילות כלכלית שוטפת.

 

הלוואות לחברות – באילו מקרים?

מרבית החברות במשק הישראלי זקוקות להכוונה בתחום זה ולכן הן נעזרות ביועצים פיננסים פרטיים או פונות אל הבנקים. אין הדבר נוגע אך ורק לחברות חדשות אלא גם לחברות ותיקות הפועלות מזה שנים והסיבה לכך היא הרצון לשמור על פעילות עסקית נבונה ונכונה.

על מנת לנהל את החברה באופן נכון חשוב לוודא כי יש ברשותה משאבים זמינים כמו מזומנים ואשראי מרווח. גם כאשר החברה מתנהלת נכון ומרוויחה סכומים מכובדים עדיין קיימים מצבים בהם תזדקק החברה להלוואה וזאת בכדי להמשיך ולאפשר התפתחות והתקדמות של החברה.

 

ישנן כמה דרכים המאפשרות גיוס אשראי לחברות:

הלוואה לחברה בע"מ מהבנק

הלוואה בנקאית לחברה זו למעשה עסקה הנעשית בין החברה לבין הבנק. כיום, מרבית הבנקים בארץ מסוגלים לספק מענה לצורך מסוג זה כאשר ההלוואה הבנקאית אמורה לאפשר לחברה לצלוח מכשולים או להמשיך להתפתח ולגדול מבחינה עסקית. ההלוואה הבנקאית נחוצה בעיקר לעסקים שנמצאים במצב בו הם זקוקים באופן מהיר לסכום כסף נכבד. זו האפשרות המועדפת להשגת מימון ואשראי לחברה בע"מ ולעסק מכיוון שהבנקים בארץ מהווים מקור פיננסי אמין וזמין.

בכדי לקבל מימון לחברות מהבנק יש צורך להציג בפני הבנק את כל ההכנסות של החברה. בנוסף, יש להביא בפני הבנקים הוכחות כי אכן ההלוואה ניתנת להחזר וכמובן שיש לעמוד בתנאים שהבנק יעמיד בפני בעלי החברה. הבנקים מסוגלים לספק אשראי לחברות בסדרי גודל שונים ובסכומים גבוהים, תלוי בצרכי החברה והלקוח ובתנאי שאכן העסקה היא ברת ביצוע.

יתרון נוסף בלקיחת הלוואה בנקאית לחברה בע"מ זהו הייעוץ העסקי שנלווה לרוב במקרים מסוג זה. מרבית הבנקים מסוגלים ואף מציעים ללקוחותיהם העסקיים ובעלי החברות ייעוץ פיננסי שמטרתו לקדם את החברה ולהציג בפניה את האפשרויות שעומדות לרשותה. אופציה זו היא יתרון משמעותי אך ניתן להשיגה גם מחוץ למסגרת הבנקאית ועל כך נסביר בהמשך.

 

הלוואה לחברות ממקור חוץ בנקאי

זוהי הלוואה, כשמה כן היא – שניתנת לחברה ממקור שאיננו בנק מוסמך. יש שיגידו כי הלוואה חוץ בנקאית נחשבת להלוואה נוחה ואטרקטיבית יותר משום שהיא מעמידה בפני החברה פחות מכשולים או תנאים.

הבירוקרטיה שלרוב מגיעה עם ההלוואה הבנקאית פחות משמעותית במצב של אשראי והלוואה חוץ בנקאית. אישור להלוואה חוץ בנקאית לרוב ניתן באופן מרווח יותר ונוח ולרוב ניתן לקבל הלוואות אלו בחברות חיצוניות לבנקים.

את ההלוואה החוץ בנקאית ניתן לקבל במגוון חברות אך חשוב לוודא כי אכן מדובר בחברה מוכרת ובעלת יכולות פיננסים וגב כלכלי תומך. חברות מסוג זה יכולות להיות חברות אשראי,

חברות ביטוח או חברות פרטיות שונות אשר פועלות באופן מסודר ורשומות על פי חוק. יתרון נוסף של הלוואה חוץ בנקאית לחברה בע"מ הן הריביות – אשר בדרך כלל פחות גבוהות מאשר הריביות של הלוואה בנקאית לחברה.

חשוב לציין כי לעיתים ניתן לקבל תנאים טובים יותר בהלוואה בנקאית ולכן לא מומלץ להסתמך על ההצעה הראשונית שאתם מקבלים אלא לערוך סקר שוק והשוואה בין מגוון האפשרויות הקיימות.

 

אפשרות נוספת עבור גיוס אשראי לחברות היא באמצעות משקיעים

כאשר חברה מביאה עמה רעיון ואג'נדה איכותית ומרתקת – לרוב תיתכן האפשרות של גיוס משקיעים. אופציה זו מציגה מצב של בעלי הון אשר מביאים סכום כספי לבעלי החברה ולמעשה משקיעים בה מההיבט הכלכלי – פיננסי.

אופציה זו יעילה ורווחית לשני הצדדים: החברה יכולה להמשיך ולהתקיים, להתפתח ולשאוף להישגים נוספים והמשקיעים יקבלו בתמורה אחוז או כמה אחוזים משווי החברה.

בעלי החברה לא צריכים לחשוש מאובדן החברה או השתלטות והתערבות בניהולה משום שהמשקיעים אינם בעלים נוספים של החברה אלא רק המשקיעים בה – כלומר, בעלי מניות.

במידה והחברה תצמח ותצליח כך גם המשקיעים בה יוכלו ליהנות מרווחים כלכליים וכמובן גם לקבל את ההחזר הכספי שהם השקיעו בה בעת הצורך. היתרון הבולט באפשרות גיוס המשקיעים היא ההימנעות מהריביות שישנן בהלוואות חוץ בנקאיות לחברות ובהלוואות הבנקאיות.

מעבר לזה, גיוס משקיעים אמנם מצריך מאמץ מרובה אך חוסך מבעלי החברה את הבירוקרטיה שקיימת כשמתנהלים מול הבנק או חברות עסקיות אחרות.

 

הלוואה לחברות סטארט אפ

חברות קטנות ומתחילות מכונות גם "חברות סטארט אפ" כאשר אלו הן החברות שמתבססות על רעיון מסוים שיש לפתח ולרוב יש בעומקו אלמנט פוטנציאל עסקי. חברות הסטארט אפ זקוקות בדרך כלל למימון התחלתי שאמור לספק להן סוג של מקפצה אל העולם העסקי.

חברות אלו מחפשות מקורות השקעה ומימון על מנת להתקדם בהיבט העסקי ולפתח את הרעיון המרכזי שלהן. הלוואות לחברות סטארט אפ אינן שונות בצורה משמעותיות מהלוואות שניתנות לחברות קיימות אך ההבדל המשמעותי זהו הסכום שמבוקש מלכתחילה.

בעוד חברה ותיקה יכולה להציג בפני הבנק הוכחות פיננסיות ברורות, במקרה של הלוואה לחברת סטארט אפ אשר נמצאת בשלב הראשוני וההתחלתי ביותר, התמיכה הראשונית שמוצעת לה לרוב תהיה נמוכה יותר.

עם זאת, יש לעיתים מצבים שחברות סטארט אפ מצליחות לגייס משקיעים משמעותיים והסכום שמושקע בהם גדול מאוד ומאפשר להן "לקפוץ אל המים העמוקים" ולהתחיל ברגל ימין את התהליך העסקי.

 

לסיכום, אם אכן מדובר במצב בו החברה זקוקה או רואה לנכון לקחת הלוואה – מומלץ לערוך סקר מקיף בנושא ולהיות משוכנעים כי ההלוואה הנחוצה תינתן בתנאים האולטימטיביים לחברתכם.

 

מעוניינים בהלוואה לחברה שלכם? 

צרו קשר באמצעות הטופס או בטלפון: 053-7934088