חברה המחפשת מימון לרכישת רכבים, תוכל להשיג זאת באמצעות הלוואה מבנקים ומגופים חוץ בנקאיים.

בשנים האחרונות סעיף רכב הפך לסעיף מקובל בחרות רבות. לעתים הוא ניתן לעובד כחלק משדרוג תנאי העסקתו, ולעתים הוא נדרש לשם העבודה עצמה, כמו אנשי תיווך ומכירות. לא משנה האם מדובר בחברה גדולה או קטנה ומהו מספר העובדים הזכאים לרכב, מימון רכישת הרכבים יכול להוות נטל כלכלי גדול על החברה, והיא תצטרך למצוא דרכים למימון רכישת הרכבים ואחזקתם. אם עוד לא ערכתם סקר שוק, תוכלו להתעניין כאן ברכבים למכירה.

 

למה כדאי לממן רכישת רכבים באמצעות הלוואה

כאשר לחברה אין את ההון העצמי הדרוש לשם רכישת הרכבים ואחזקתם, עומדות לפניה שתי אפשרויות עיקריות. האפשרות הראשונה היא לשכור את הרכבים מחברת ליסינג, המציעה מסלול ליסינג תפעולי לעסקים בתנאי מימון אטרקטיביים ובפרישת תשלומים נוחה. האפשרות השנייה היא להשיג את ההון העצמי באמצעות הלוואה שמעמידים גופים שונים לטובת רכבים למכירה.

כאשר חברה רוצה לקבל הלוואה, היא יכולה לפנות לשני ערוצים, לבנקים או לגופים חוץ בנקאיים. כאשר מדובר בהלוואה בנקאית, למרות שיכולים להיות הבדלים בתנאי ההלוואה מחברה לחברה, עדיין המסלולים שיוצעו יהיו פחות או יותר זהים: הלוואה בריבית משתנה, הלוואה בריבית קבועה, הלוואה בריבית צמודה למדד, הלוואה בריבית צמודה לפריים והלוואה צמודה למט”ח.

הערוץ השני הוא הלוואה מגופים חוץ בנקאיים. כאן אפשר למצוא חברות אשראי, גופים שהוקמו במטרה לסייע לעסקים קטנים או חדשים, קרנות המסייעות לתחום עיסוק ספציפי וגם הלוואות בערבות המדינה. תנאי ההלוואה במקרים אלו יכולים להיות שונים באופן משמעותי מגוף לגוף ומחברה לחברה, כולל גובה הריבית, פרישת התשלומים וסכומי ההלוואה המוצעים. אחת ההלוואות המוכרות היא “הלוואת בלון”, בה החברה צריכה להחזיר את כל סכום ההלוואה, בתוספת ריבית והצמדה, בפעימה אחת או במספר פעימות בודדות. אולם הלוואה כזו אינה מתאימה לכל העסקים ולכן יש סוגי הלוואות נוספות, בריביות נמוכות או ללא ריביות כלל (בעיקר כאשר הגוף המלווה הוא גוף ללא מטרת רווח) וגם הלוואות בריביות גבוהות, אך עם תנאי החזר נוחים יותר.

הגשת הבקשה להלוואה מגופים חוץ בנקאיים, יכולה לקחת זמן ולכן החברה צריכה להתארגן בהתאם, כדי שתוכל לקבל את האישור להלוואה בזמן הדרוש לה, שתשמש להתקשרות מול חברה מוכרת המציעה רכבים למכירה.