עד שתגיעו לרגע שבו תמכרו את החברה שלכם במיליוני דולרים, הרי שאתם עתידים לעבוד לא מעט. הרעיון הראשוני שלכם הוא זה המאפשר לכם לחלום ובגדול, אך הוא אינו מספיק. לטובת הנעת מהלכים, פיתוחים והעסקת עובדים, אתם זקוקים לסכום כסף (ולרוב גם סכום כסף לא מבוטל) שיאפשר לכם להתנהל כחברה לכל דבר ועניין.

אם גם אתם מוצאים עצמכם בנקודה בה אתם מבינים כי אתם זקוקים למענה בדמות הלוואה לסטארט אפ, דעו כי אתם לא לבד. מדובר על הלוואות לגיטימיות, כאשר ישנם מספר פרמטרים שיכריעו האם תקבלו את המימון או לא. שימו לב: הכנות מקדימות שתעשו טרם הפגישה עם הגוף שעתיד לתת לכם הלוואה, יכולות למנף משמעותית את סיכויי קבלתה:

 

  1. אל תבקשו הלוואה לפני בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ חדש

הדבר הגרוע ביותר שתוכלו לעשות הוא להגיע לפגישה עם הגוף הרלוונטי, ולומר: "היי, אנחנו צריכים הלוואה". אף גוף לא יתן לכם הלוואה בלי לעיין ממושכות בתכנית העסקית שלכם, לחקור נתונים ומספרים, להבין את הכדאיות שלכם ובעיקר – להבין עד כמה אתם רציניים. צאו מנקודת הנחה שאין לכם כסף לטובת תפעול החברה, וכעת אתם צריכים לשכנע מדוע ראוי להעניק לכם הלוואה בראש שקט. ככל שהתכנית העסקית שלכם תכלול יותר מספרים, דו"חות ולוחות זמנים, כך טוב יותר.

  1. עד כמה השירות או המוצר שלכם עתידים להיות אטרקטיבים?

מי שמעניק לכם את ההלוואה רוצה להיות שקט כי הוא יקבל את כספו בחזרה. לא משנה כלל אם מדובר על גוף פרטי או הלוואה מהבנקים – הרי שמבלי שתוכיחו את יכולת ההחזר שלכם, התשובה שתקבלו תהיה שלילית. בהצגת התכנית העסקית למיזם שלכם, חשוב מאד שתציגו מוצר שאינו בגדר רעיון גולמי – זאת על מנת שאכן יוכלו לשקול את בקשתכם לחיוב.

לצד הצגת המוצר שלכם, אתם צריכים להציג גם את מצב השוק שבו עתיד להשתלב המוצר שאתם רוצים לפתח. כך לדוגמא: אחד הענפים הסבוכים והמורכבים ביותר הוא ענף המסעדנות. בכדי שתקבלו הלוואה לטובת שירות או מוצר בשוק זה, תצטרכו לשכנע מדוע גם אתם ראויים לקבל הלוואות לחברות הזנק, למרות מצב השוק.

  1. הציגו אך ורק נתונים אמיתיים

בעת שאתם מציגים תכנית עסקית וגם את הרקע הרלוונטי לענף בו אתם עתידים להשתלב, הציגו אך ורק נתונים אמיתיים. המון פעמים, ישנן חברות הזנק שמודעות לכך שהן "מהמרות" במידה רבה, אך לא משקפות זאת לגופים שעתידים להעניק את ההלוואה. זיכרו כי לשקר אין רגליים, וכל נתון שאתם מציגים ניתן לאמת.

 

לכן, הבטיחו כי אתם משקפים בצורה בהירה וכנה את הדברים הבאים:

  • יכולת ההחזר שלכם
  • הסיכוי להצלחת המוצר
  • הצגת תקדימים דומים של חברות אחרות

 

הלוואה לסטארטאפ