בעלי עסק רבים נתקלים לעיתים במצב בו הם נדרשים לבקש הלוואה. לעיתים אלו הן פשוט נסיבות החיים אשר מביאות אותם למצב זה, כמו מיתון ובמדינתנו הקטנה זה קורה לפעמים בשל חוסר היציבות של המצב הביטחוני. בעלי עסקים רבים גם מבקשים הלוואה בשל רצונם להרחיב את היקף הפעליות של העסק שלהם, הנובעת מתוך ראייה קדימה ומימוש שאיפות.

 

לקבלת הלוואה מהירה לעסק בתנאים מיוחדים, התקשרו: 053-7934088

הלוואות לעסקים ללא ריבית – מה חשוב לדעת?

לפעמים אנשים מעוניינים להקים עסק, אך זקוקים למימון הראשוני. ההחלטה לקחת הלוואה לעסק מצריכה חשיבה ותכנון: תחזית שנתית וצפי הכנסות בטרם מחליטים על גובה ההלוואה, אך חשוב לא פחות גם להתייחס לגובה הריבית וההצמדה (במידה וקיימת הצמדה). כאשר בעל עסק מחליט לבקש הלוואה מדובר בסכומים לא מבוטלים וכתוצאה מכך החזרי הריבית הנלווים לקרן ההלוואה הופכים למשמעותיים במיוחד.

עולם הבנקאות והפיננסים מציע לבעלי העסקים (ותיקים, חדשים ופוטנציאליים כאחד) מגוון רחב של הלוואות בריביות ובתנאים שונים ומשתנים. אחת האפשרויות שקיימות בשוק הכלכלי היא הלוואה לעסק ללא ריבית או בריבית נמוכה. הליך הבקשה להלוואות מסוג זה הוא לרוב מורכב ומעט ארוך יותר מהליכי בקשת הלוואות אחרים, אך הוא ללא ספק משתלם הרבה יותר ולכן שווה את המאמץ.

 

הלוואות ללא ריבית לעסקים

 

היכן ניתן לקבל הלוואה ללא ריבית / הלוואה בריבית נמוכה לעסק?

האפשרות הראשונה שיש לבעלי עסקים המעוניינים בהלוואה ללא ריבית היא פנייה לאגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית (IFLA). האגודה בשנת 1990 בירושלים מתוך מטרה לסייע לעולים חדשים המעוניינים להקים עסק קטן לצורכי פרנסה. עם הזמן הבינו באגודה כי לא רק עולים חדשים מתקשים להקים עסק ולשרוד במציאות הישראלית והחליט להרחיב את קהל היעד שלהם ולאפשר מתן הלוואות גם לאנשים פרטיים ולבעלי עסקים קטנים, בלי קשר לסטטוס העלייה שלהם.

 

הלוואות לעסקים קטנים ללא ריבית – יש חיה כזאת?

אם אתם בעלי עסק קטן עם מחזור חודשי אשר לא עולה על 150 אלף שקלים בחודש, או אם אתם מעוניינים להקים עסק – האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית היא המקום עבורכם. סכומי ההלוואות במסגרת האגודה הם נמוכים יחסים למקובל בעולם ההלוואות העסקיות וסכום המקסימום שלהן הוא 90 אלף ש"ח, לכן הלוואות אלו מתאימות לעסקים בהקמה או לעסקים קטנים.

תהליך בקשת הלוואה לעסק הוא ארוך יחסית, בעיקר בשל העובדה שהוועדה אשר מחליטה האם להעניק הלוואה או לא לבעל עסק זה או אחר, אינה מתכנסת בזמנים קבועים. כמו כן, לא ניתן לערער על אף אחת מההחלטות אשר התקבלו בוועדה בנוגע לאישור ההלוואה או לתנאים אשר יוענקו למבקש. בנוסף, הגשת הבקשה לאגודה כרוכה בתשלום עמלה אשר משתנה בהתאם לגובה ההלוואה המבוקש וסוג ההלוואה.

במידה ובקשתכם להלוואה תאושר על ידי האגודה תצטרכו להציג 4 ערבים להלוואה של עד 90 אלף ש"ח ו-3 ערבים להלוואה בגובה של 60 אלף ש"ח. זאת נוסף על כך שתצטרכו להציג הון עצמי של 20 אחוז מגובה ההלוואה.

למרות שנראה כי התהליך מעט מורכב וארוך, זכרו כי בסופו של דבר אתם תקבלו הלוואה בתנאי החזר נוחים הכוללים פריסת תשלומים של 40-45 חודשים, והחשוב מכל – ההלוואה היא ללא ריבית.

האופציה השנייה לקבלת הלוואות ללא ריבית לעסק קטן עד בינוני היא פנייה לקרן נתן. הקרן הוקמה בשנת 2008 מתוך מטרה לעודד, לקדם ולסייע לבעלי עסקים ויזמים המעוניינים להקים עסק חדש אשר אין להם סיוע כלכלי. הקרן סייעה כבר ליותר מ-700 עסקים שונים.

חשוב לציין כי הקרן מסייעת אך ורק לעסקים חדשים אשר טרם הוקמו באופן סופי. במידה ותחליטו לפנות לקרן נתן, דעו שתוכלו לקבל מהם הלוואה גובה עד 240 אלף ש"ח אשר תוענק לכם בתנאים נוחים והכי חשוב – ללא ריבית וללא ערבים. תנאי הסף לקבלת הלוואה מהקרן הם בסיסיים יחסית ודורשים שתוכיחו שאתם תושבי מדינת ישראל, שזהו העסק הראשון שלכם, שחסרים לכם מקורות מימון ובנוסף תידרשו להציג תכנית עסקית. הליך הגשת הבקשה הוא פשוט יחסית וכולל בתוכו ראיון במשרדי הקרן אשר ממוקמים ברמת גן.

במידה ולא הצלחתם לגייס הלוואה ללא ריבית מאחד משני הגורמים אשר הוצגו לעיל, דעו שקיימת גם האפשרות לפנות לקרן שמש אשר מעניקה הלוואה בריבית נמוכה ובתנאים נוחים. קרן שמש היא ארגון פילנתרופי אשר פועלת בכדי לסייע ליזמים חדשים ו/או צעירים.

הקרן מעניקה הלוואה בגובה של עד 90 אלף ש"ח בתנאים נוחים, אך חשוב לא פחות – היא מעמידה מנטור עסקי מנוסה אשר ילווה את היזם בתחילת דרכו העסקית. בכדי להגיש בקשה לקרן שמש תצטרכו להכין תכנית עסקית מקצועית ומפורטת ולהגיש אותה לוועדת הקרן לדיון.

אפשרות נוספת, וטובה לא פחות, העומדת בפני בעלי עסקים המעוניינים בהלוואה בתנאים מעולים היא פנייה לקרן לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה. לקרן זו רשאים לפנות עסקים קטנים ובינוניים אשר המחזור השנתי שלהם לא עולה על 100 מיליון ש"ח בשנה ומאוגדים בישראל.

בנוסף זכאים לפנות בעלי עסקים עתידיים אשר העסק שלהם נמצא בשלבי הקמה. תהליך הבקשה של ההלוואה מהקרן לוקח מספר חודשים וכרוך בבדיקות מקיפות של המצב הפיננסי של מבקש ההלוואה על יד הבנק ועל ידי חברה חיצונית המוסמכת מטעם המדינה.

לקרן קיים גם מסלול מהיר להלוואות של עד 100 אלף ש"ח לעסקים קטנים אשר המחזור השנתי שלהם לא עולה על 3 מיליון ש"ח. התנאים של שתי ההלוואות הם דומים ומציעים ללווה הלוואה בריבית נמוכה (בהתאם לאישור הבנק), ערבות של המדינה ופריסת תשלומים נוחה הכוללת אופציה לתקופת "גרייס" ("גרייס" – דחייה תקופתית בהחזר תשלומי ההלוואה) של עד חצי שנה. הליך הגשת הבקשה במקרה זה הוא יותר פשוט בשל הסכום הנמוך, יחסית, של ההלוואה.

פרט למוצג לעיל, קיימת קרנות רבות אשר מסייעות לעסקים ותיקים וחדשים כאחד, אולם רוב הקרנות הללו תלויות במיקום הגיאוגרפי או בתחום הפעילות של העסק. לכן, כדי לקבל את התמונה המדויקת של מפת האפשרויות של העסק שלכם מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום. צריכים עזרה? צרו איתנו קשר.