הלוואה מיידית לעסק היא פתרון בזק לבעיית תזרים מזומנים. ההלוואה מוענקת בדרך כלל על ידי גופים חוץ בנקאיים ולעיתים גם על ידי בנקים. לרוב מדובר בהלוואה קצרת מועד אשר תוחזר עד שנה מרגע לקיחתה. כמו כן, גובה ההלוואות מסוג זה הוא מצומצם ועומד על עשרות אלפי שקלים, לא יותר ממאה אלף ש"ח.

הלוואה מיידית מומלצת עבור עסקים חדשים או עסקים קטנים רק בחלק מהמקרים. למרות הפיתוי הגדול שבקבלת הלוואה ללא הליך בירוקרטי מסובך (בדרך כלל אורך כמה שעות במינימום וכמה ימים במקסימום עד לרגע אישור ההלוואה), הלוואות מסוג זה כרוכות לרוב בריביות גבוהות, עקב היותן זמינות ונוחות ועלולות להכניס עסקים, בעיקר חדשים או קטנים, למשבר.

בטרם תחליטו לקחת הלוואה מיידית כדאי שתדעו מספר דברים בנושא. להלוואה מיידית יש אמנם מספר חסרונות, אך גם יתרונות ברורים, אותם חשוב להציג ולהכיר בטרם לקיחתה:

 

למידע ולפרטים נוספים התקשרו:

053-7934088

 

מהי הלוואה מיידית לעסקים?

הלוואה מיידית, כשמה כן היא – ניתנת במהירות מסחררת ביחס להתנהלות הזהירה והאיטית של עולם ההשקעות וההלוואות, בנקאי וחוץ בנקאי כאחד. מרגע הגשת הבקשה להלוואה עוברות בדרך כלל שעות ספורות (במקרה הטוב ביותר) עד ימים בודדים (במקרה הרע ביותר) עד לרגע אישור ההלוואה והזרמת הכספים.

מצד אחד זהו יתרון משמעותי לעסק הנתקל בקושי של תזרים מזומנים, הכספים מועברים באופן מיידי כמעט והעסק זוכה ל"אוויר לנשימה". יחד עם זאת, המיידיות היא גם אחד החסרונות הבולטים בהלוואות מסוג זה. היא מעידה על כך שהעסק נמצא במצוקה וזקוק להנשמה תזרימית מיידית, לכן הוא עלול גם לא להבין את כלל המשמעויות הנגזרות מהלוואה מסוג זה.

העסק תמיד יגיע בעמדת נחיתות לגוף המלווה היות והצורך הוא מיידי, לכן סביר להניח שלא ינהל משא ומתן על תנאי ההלוואה ויסכים לכל דרישה. לכן, אם החלטתם לקחת הלוואה מיידית, קחו כמה הצעות מחברות שונות, השוו ובדקו לצורך קבלת התנאים הטובים ביותר ואל תפסלו התייעצות עם אנשי מקצוע שיוכלו לסייע לכם. מומלץ להתייעץ עם גורם מוסמך בתחום בטרם לקיחת ההלוואה ואף לנהל משא ומתן על התנאים בהם ניתנת ההלוואה. אמנם אתם זקוקים להלוואה באופן מיידי, אך אל תהפכו לנואשים – לא בכל מחיר.

הלוואה מיידית לעסקים

 

תנאים וריבית:

הלוואה מיידית היא הלוואה שניתנת בסיכון גבוה לגוף המלווה. המהירות בה היא ניתנת לא מאפשרת בדיקה מעמיקה של מצבכם הפיננסי, בשונה מהלוואות אחרות בהן הבדיקות הן מקיפות ומעמיקות ויכולים לחלוף חודשים עד אשר תקבלו תשובה. מצד אחד מדובר ביתרון ברור – הלוואה לכל דורש. במידה והעסק שלכם נקלע לקושי כלכלי וסביר להניח שבנקים או קרנות שונות לא יעניקו לו הלוואה, גופי מימון של הלוואות מיידיות כן יעניקו את המימון הנדרש לעסק בכדי לייצב את עצמו ולצבור תאוצה מחדש.

אולם כאן גלום גם החיסרון, כאמור – היעדר הבדיקות הפיננסיות מעמידות את הגופים המלווים בסיכון גבוה ולכן הריביות גבוהות הרבה יותר מההיצע הקיים במסלולים הארוכים והרגילים של לקיחת הלוואות. כמו כן, החזרי התשלומים הם קצרי מועד ו"אגרסיביים" הרבה יותר. הסבירות שתזכו בהלוואות מיידיות לתקופת "גרייס" (דחיית מועד החזר הקרן) היא נמוכה.

 

לחץ וטעויות:

כל הנאמר לעיל מוביל אותנו למסקנה הבלתי נמנעת – לקיחת הלוואה מיידית תיעשה לרוב במצבי לחץ וחוסר ברירה. ולחץ, כידוע, הוא גורם משמעותי ביצירת טעויות. הלחץ הפיננסי (ואף הנפשי) בו שרוי בעל עסק אשר נקלע למצוקה של תזרים מזומנים יוביל אותו לקבלת החלטות שגויה.

הלחץ ימנע מבעל העסק לערוך השוואה מקיפה ולרוב הוא יקפוץ על ההזדמנות הראשונה שנקרית בדרכו. מה שמוביל להתפתחות כדור שלג אכזרי בו העסק לוקח הלוואה בתנאים בהם סיכוי גבוה שלא יוכל לעמוד.

 

הלוואות מיידיות לעסקים – אז מה האופציות?

בטרם תחליטו אם לקחת את ההלוואה המיידית עצרו וחישבו האם זה הפתרון היחידי לבעייתכם. העריכו את כלל הסיכונים והתייעצו עם גורמים מוסמכים. חשוב להגיע להחלטה, בדומה לכל החלטה הקשורה לעסק שלכם, ממקום משכיל והגיוני ולא ממקום רגשי ובוער של צורך.

קיימות בשוק חלופות מצוינות ונוחות לעסקים קטנים, בינוניים וחדשים. ייעוץ עם גורם מוסמך יכול להכניס את המצב לפרספקטיבה ולציב בפניכם אלטרנטיבות טובות יותר עבורכם שאולי לא ידעתם שהן קיימות.

 

ובכל זאת – מיידית:

אם הגעתם בכל מקרה למסקנה כי העסק שלכם זקוק לתזרים מזומנים מיידי, דאגו לבצע סקר שוק לפני. על אף הנחיצות שבעניין, בידקו והשוו בין מספר גופים אשר מעניקים הלוואות מיידיות, בקשו לקרוא כל אות, קטנה שבקטנות, הכירו את כל התנאים – ריביות, מועדי החזר וכדומה.

ההליך אולי יתמהמה בעוד יום או יומיים, אם תקדישו לכך את מלוא רצינותכם, אך התוצאה תהיה שווה את זה. לאחר שבחרתם מוסד ממנו החלטתם לבקש את ההלוואה, זכרו להציג את עצמכם ואת העסק בביטחון. אל תיגשו לנציג מתוך עמדת נחיתות ונואשות, נסו אף להתמקח על תנאי ההלוואה – תתפלאו לגלות שהשוק הכלכלי לא נקרא שוק לחינם.

אחרי שקיבלתם את ההלוואה יחד עם מנת אוויר הגונה, דאגו לתכנן את צעדיכם הבאים. הכינו תכנית התייעלות אשר תסייע לכם להחזיר את ההלוואה במועד הנקוב במקביל להתייצבות הכלכלית של העסק שלכם.

עליכם להבין מה גרם לכך שנזקקתם להלוואה מיידית בכדי שתוכלו להימנע מכך בעתיד, הקרוב והרחוק. המפתח להצלחת העסק שלכם טמון בתכנון מעמיק. אל תפחדו לחלום ולגדול, אבל זכרו לתכנן זאת היטב.

ובסופו של יום, חשוב לזכור – הלוואה מיידית היא אינה "מתנה". היא אולי נרשמת בעובר ושב של חשבונכם כזכות, אבל למעשה היא חוב. חוב גדול יותר משורת ההפקדה בחשבון, שהרי הריבית אינה מופקדת עם ההלוואה. לכן, עליכם להכיר את כל תנאי ההלוואה המיידית שאתם עומדים לקחת בצורה הטובה ביותר, בדיוק כמו כל חוב אחר. כך תוכלו אתם לנהל את חובכם ולא הוא ינהל אתכם.