בעלי עסקים במדינתנו, מוכרים ומכונים גם "עצמאיים" וזאת בשל העובדה כי הם אכן מרבים לתפעל ולקיים את העסק באופן עצמאי לחלוטין. אף על פי שלרוב בעלי עסק נעזרים בעובדים שלהם – מרבית האחריות מונחת על הכתפיים שלהם. לא פשוט לקיים ולתפעל עסק, במיוחד אם השאיפה היא עסק מצליח ומשגשג ולכן רבים מבעלי העסקים בארץ מוצאים עצמם מחפשים עזרה בכל מיני תחומים.

 

הלוואה בנקאית לעסקים קיימים פעילים

אחד הכיוונים אליו נוטים לפנות בעלי עסק בעת הצורך לעזרה זה הבנק – אשר יכול לספק בעבורם תמיכה כלכלית בעת הצורך, או במילים אחרות הלוואות לעסקים קיימים. מעבר לכך, ישנם עוד כמה דרכים לקבל סיוע כלכלי בדמות מימון לעסק קיים.

ראשית, חשוב לציין כי קבלת הלוואה לעסק קיים זה לא מצב נדיר או יוצא דופן – ההפך הוא הנכון. רבים האנשים שמקבלים תמיכה כלכלית ועזרה ופונים לקבלת מימון לעסק קיים או אשראי לעסק ותיק שנקלע לתקופה קצת פחות טובה מבחינה תזרימית.

אחד הפרטים החשובים בנושא זה הוא לגלות רצינות, כלומר – יש לשים לב לכל פרט ולהיות עם "היד על הדופק". בעל עסק לא צריך לחכות לרגע של משבר או נפילה, עליו להיות מודע לכל המתרחש בבית העסק ולוודא מה הן ההכנסות וההוצאות שלו.

לכן, הלוואות לעסקים קיימים ניתנות בדרך כלל לעסקים פעילים המצויים במצב כספי סביר ויציב. הבנקים לא ממהרים לתת הלוואות לעסק קיים אשר מצוי בשפל או במצב של הפסד / חובות ובמקרה כזה יש לשקול חלופות מימון חוץ בנקאיות.

ניתן להשיג מימון לעסק קיים אם פועלים לפי השלבים ובצורה נבונה: ראשית, יש להגדיר מהו הצורך המדויק, כלומר מהו הסכום הנדרש? בשביל מה הכסף? האם זו התקופה הנכונה מבחינת העסק לקבל מימון? וכדומה. לבנקים אין כל חשיבות ולכן לא ראוי להתייעץ איתם אודות כך אך חשוב מאוד לעשות סדר בבלגן עוד לפני שפונים לבקש את ההלוואה.

בהמשך ולאחר שנענו השאלות הנ"ל יש לחשב את הסכום הנדרש ולוודא כי אכן מתאפשר להחזיר אותו. לעבור על התנאים שהבנק מספק בעבורך ולהיות משוכנע כי אכן אוכל לעמוד בהחזרים ובדרישות. בשלב זה יש לוודא כי ההלוואה עבור העסק אכן מתאימה לכם.

יש לציין כי אם יש חשש כי בהמשך תיתכן איזושהי נפילה כלכלית בעסק – זה אכן הזמן לבקש מן הבנק את העזרה והמימון לעסק. מומלץ לוודא כי אכן ההחזרים התקופתיים הגיוניים ואפשריים מבחינתכם וכי הם לא יגרמו לנזק וכי בהחלט ניתן יהיה להמשיך ולנהל את העסק בלי לפגוע ברווחיות שלו.

 

הלוואה חוץ בנקאית לעסק קיים

מלבד הבנקים ניתן לקבל הלוואה למימון עסק קיים גם במקורות חוץ בנקאיים כמו קרנות בערבות המדינה וכדומה. לכל עסק יש אפיק מימון מתאים ולא מומלץ להקל ראש בנושא אלא להתמקד ולעצור אצל המקור הראוי ביותר עבורכם. תהליך קבלת הלוואה לעסק פעיל אינו ארוך, מסורבל או מסובך – כל שעליכם לעשות הוא לבקש את ההלוואה, להציג את הנתונים הנדרשים ותו לא.

המסלולים שיוצעו בפניכם נרחבים ומגוונים ולרוב ינסו להתאים בעבורכם את המסלול הנוח והאטרקטיבי ביותר. אם אין בפניכם את כל הפרטים ואתם חשים כי הדברים אינם ברורים מספיק ניתן לקבל מאיתנו בחינם ייעוץ בנושא מקורות מימון לעסקים קיימים.

חשוב לציין כי קבלת הלוואה לעסק קיים לא מסובכת ואף פשוטה יותר מאשר קבלת הלוואה לעסק חדש. היתרון המרכזי של בעלי עסק קיים על פני עסקים חדשים הוא שעסקים קיימים יכולים להציג בפני מקור המימון נתונים על כך שבעבר ובהווה העסק שגשג והצליח וכי יש ביכולתו להמשיך במסלול זה ואף להשתפר.

לרוב, ההלוואה ניתנת ללא בעיות או הגבלות מיוחדות אך בכל זאת יש לגשת אל העניין בצורה אחראית ורצינית ולשקול בכובד ראש את השביל הכלכלי בו אתם צפויים לצעוד.

 

לסיכום, יש לבדוק את הנושא לעומק ולאחר מכן לבחור את הצעדים שאתם עושים. עולם ההלוואות הוא גדול ומפתה וכמו בכל תחום גם במקרה זה יש לפעול בצורה נבונה. קבלת הלוואה לעסק קיים היא אפשרית, אך יש לבקשה בדרך המבוקרת, לאחר בדיקה מקיפה ולאחר בניית מסלול נכון למען עתידכם ועתיד העסק.

 

להלוואה לעסקים פעילים – צרו קשר באמצעות הטופס או בטלפון: 053-7934088