תחום המסעדנות במדינת ישראל נחשב לאחד התחומים המאתגרים ביותר מכיוון שהקהל הישראלי אוהב לבלות במסעדות ובבתי קפה. עסק מסוג זה נחשב לאטרקטיבי אך דורש עבודה והשקעה גדולה הכוללת הכנסות כספיות מדי חודש. על מנת שהמסעדה תצליח ותאפשר לבעליה להנות מהכנסות מכובדות יש להבין כי תחילה על הבעלים להפקיד ממון בעסק.

 

לקבלת הלוואה לפתיחת מסעדה צרו קשר:

053-7934088

 

אם הציפייה היא להרוויח ללא להשקיע – חשוב להיות כנים ולהבהיר כי מצב זה כמעט ובלתי אפשרי. בעלי עסק רבים משקיעים במסעדות את מרב כספיהם ולא רק בעתות משבר או קושי אלא גם בתקופות של פריחה ושגשוג על מנת להמשיך תקופה זה ולקדם את העסק. בעקבות כך עולה לא פעם השאלה: מהיכן ניתן להשיג מימון למסעדה?

ובכן, קיימות דרכים שונות ומגוונות לקדם את עסק בתחום המזון כאשר הנפוצה מביניהן זוהי הלוואה לעסק בתחום המזון. הלוואות לעסקים בתחום המזון עשויות להינתן גם לפתיחת מסעדה וגם לעסק פעיל המעוניין להתקדם ולגדול. אחת האופציות הנוחות זו הלוואה בנקאית המיועדת לעצמאיים ובעלי עסק.

 

הלוואה בנקאית בתחום המזון – מי צריך את זה?

מרבית הבנקים ברחבי הארץ קיימת מחלקה העוסקת במתן ואישור הלוואות בנקאיות לעסקים. בין אם ברשותכם מסעדה, בית קפה או פאב – כל אחד מאלו נחשב לעסק פרטי. הבנקים מציעים שירות מגוון לבעלי עסק כאשר תחום ההלוואות נחשב ליעיל ולרוב גם מומלץ.

ההלוואה שניתנת בחסות בנקאית בדרך כלל מאפשרת לבעל העסק לקבל סכום משמעותי בפרק זמן קצר ולהחזירה לאחר זמן מה על פי התנאים שהבנק מעמיד בפניו.

הבנקים מעוניינים להגדיל ולפתח את מערך הלקוחות העסקיים שלהם ולכן מדי חודש הם משדרגים את מערך ההלוואות שלהם ומציעים תנאים אטרקטיביים לבעלי מסעדות ועסקים נוספים. כמו כן, הבנקים מבינים ומודעים היטב לרווחיות שעשויה להיות בשוק המסעדנות ולכן לרוב מתן ההלוואה מאושר בפרק זמן קצר.

עם זאת, מתן הלוואה בנקאית למסעדה תלוי ביכולות של בעל העסק להחזיר ובתדפיסים שיוצגו מול הבנק אשר יוכיחו כי אכן העסק רווחי ומשתלם. הבנקים מתבססים על הכנסות קודמות ועל המצב הנוכחי, במידה והעסק מצוי בקושי כלכלי יתכנו בנקים שיסרבו לאשר הלוואה אך אחרים יוכלו אף להציע ייעוץ פיננסי ותמיכה כלכלית בצורת הלוואה.

אופציה בנקאית נוספת היא הלוואה לפתיחת עסק בתחום המזון. אפשרות זו מתאימה למי שרוצה לפתוח עסק מזון, כמו מסעדה למשל, אך איך ברשותו מספיק אמצעים וזקוק ל"דחיפה" כלכלית. במצב זה בקשה להלוואה לפתיחת העסק יש להוכיח את כדאיות העסק העתידי וחשוב לציין כי במצב מסוג זה הבנקים נוטים להיות קשוחים וקפדניים יותר.

 

הלוואה לפתיחת מסעדה, לעסק בתחום המזון

 

הלוואה חוץ בנקאית לעסק בתחום המזון:

הלוואה לפתיחת מסעדה ניתן לבקש גם במסגרת חיצונית לבנק, למשל חברות הביטוח, עמותות המעודדות פיתוח של עסקים פרטיים, חברות פרטיות, חברות האשראי ועוד.

בשוק הישראלי קיימות לא מעט חברות גדולות המכונות גם חברות מימון או בתי הלוואות והן למעשה מספקות הלוואה למי שמעוניין לפתוח עסק חדש או לקדם את העסק הקיים.

הלקוחות שלווים מחברות אלו הם בדרך כלל מי שנתקל בסירוב מהבנק ותנאי ההחזר של חברות אלו בדרך כלל פחות משתלמים מהבנקים. הסיבה לכך היא שהחברות הללו "מסתכנות" במקום בו הבנקים מסרבים.

עמותות המקדמות בתי עסק פרטיים לא תמיד מעוניינות להעניק הלוואה לפתיחת מסעדה מכיוון שתחום זה ידוע כמאתגר מאוד, במיוחד במדינת ישראל.

עם זאת, חברות הביטוח וחברות האשראי אינן בוררות לעומק כמו שעושות העמותות ורואות לנכון לספק הלוואה למרבית בתי העסק כאשר הדרישה העיקרית היא עמידה בתנאי ההחזר.

חברות הביטוח המובילות בשוק מציעות הלוואות לעסק מתחום המזון בפריסה ארצית, הן מעבירות סכומים של עשרות אלפי שקלים לבעל העסק ומציבות בפניו ריביות ותנאים מדויקים.

לרוב, ידרשו מבעל העסק להציג חשבון בנק פעיל וירצו גם לראות את ההכנסות שלו עד כה, יבררו מהי הסיבה להלוואה ולאחר מכן יקבלו החלטה לגביו. ברוב המקרים ההלוואה מאושרת ומועברת תוך מספר יממות.

 

הלוואה בערבות המדינה למסעדות ועסקי מזון:

לרוב, הלוואה מסוג זה איננה מתאימה לעסקים בפוטנציה אלא לעסק קיים. לרוב, הלוואה זו תינתן לעצמאי עם עסק רווחי שיוכל להציג כי יש לו הכנסות רווחיות קבועות וברצונו להתגבר על מכשול ולהמשיך להתפתח.

הלוואה בערבות המדינה יכולה להיות בסך מאות אלפי שקלים ולא תמיד מסתמכת על ערבים. הלוואה זו נועדה לעודד עסקים פרטיים על מנת שיהיו יותר מקומות עבודה ופיתוח כלכלי במדינתנו.

הלוואה בערבות המדינה מתקיימת בכמה מסלולים: מסלול לעסק קטן, מסלול לעסק בינוני ומסלול לעסק גדול. ההבדלים בין המסלולים מתבססים כמובן על סכום ההלוואה שתינתן, על ריביות, תקופת ההלוואה, צורך בביטחונות וערבים ובהכנסות והיכולות של העסק.

מימון למסעדה חדשה ניתן לרוב דרך מסגרות בנקאיות אך קיימים גם מסלולים מחוץ לבנק המציעים מימון לעסק בהקמה.

תחום המזון הינו תחום אטרקטיבי ומרגש וההקמה כרוכה בהרבה מאמץ ורצון והחשוב מכל הוא טרם בקשת הלוואה ולקיחתה יש לוודא את כל התנאים והדרישות ובעקבות כך לצאת אל הדרך בוודאות ומתוך סדר והבנה.