עסקים רבים בישראל זקוקים לעירוי חיצוני בדמותה של הלוואה חוץ בנקאית לעסק. כלכלה היא תחום שרחוק מלהיות מדע מדויק, השוק מושפע מהמון גורמים כך שמושגים כמו חוסר יציבות, מיתון, האטה בצמיחה ודומיהם הפכו להיות עניין שבשגרה בכל דיון כלכלי כמעט.

מצב זה מוביל לכך שפעמים רבות בעלי עסקים זקוקים לתזרים מזומנים מיידי בכדי "להחיות" את העסק שלהם, בטח במדינה כמו ישראל בה המצב הביטחוני משפיע על כל בעלי העסקים וכל פיגוע או מבצע צבאי חורצים את גורלותיהם של אלפי בעלי עסקים.

אולם בטרם מצלצלים לבנק בכדי לקבוע פגישה, חשוב להכיר גם אופציות אחרות וטובות לא פחות (אם לא יותר), הלא הן הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים, אשר מגיעות במספר סוגים ובתנאים שונים.

 

לקבלת הלוואה חוץ בנקאית לעסק בתנאים מיוחדים, התקשרו: 053-7934088

הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים

 

הלוואה חוץ בנקאית מחברות כרטיסי האשראי:

חברות כרטיסי האשראי מוכרות לנו לרוב בתור המקומות אשר מנפקים לנו את כרטיסי הפלסטיק הקסומים באמצעותם אנו יכולים לרכוש מוצרים בפריסה לתשלומים, בחיוב מיידי, בקרדיט ובעוד שלל דרכים יצירתיות המאפשרות לאדם הממוצע (בעל עסק או לא) לרכוש דברים כשאין לו את כל סכום הכסף במזומן.

אך מעבר לרכישה המיידית ולמסגרת האשראי (אשר גדולה יותר, לרוב, מההכנסה החודשית) המאפשרת מרווח תימרון, חברות האשראי מאפשרות מתן הלוואות לעסקים בתנאים שונים (וגם ללקוחות פרטיים). במידה ואתם בעלים של כרטיס אשראי, אתם יכולים לפנות בקלות לחברת האשראי שלכם ולבקש הלוואה חוץ בנקאית לעסק שלכם. גובה ההלוואה שתינתן לכם ותנאי ההחזר משתנים מאדם לאדם,

לרוב מדובר בהלוואות בגובה של כמה עשרות אלפי שקלים. החזר ההלוואה מתבצע דרך חיוב חודשי בכרטיס האשראי והסכום מועבר לחשבון הבנק. ההליך עצמו הוא די פשוט וברוב המקרים ההלוואה תינתן ללא תנאים מיוחדים. האם חברות האשראי הן פשוט נדבניות גדולות? התשובה היא ברורה – לא. יש לקחת בחשבון כי פשטות התהליך נובעת בעיקר מהעובדה שהרווח של חברת האשראי הוא בדרך כלל גדול, היות והריביות על ההלוואות החוץ בנקאיות שניתנות מטעמן לעסקים הן בדרך כלל גבוהות.

 

הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים קטנים ובינוניים מקרנות סיוע

בישראל קיימות מספר קרנות סיוע לעסקים קטנים ובינוניים. התנאים לקבלת הלוואה חוץ בנקאית לעסק קטן עד בינוני הם לא תמיד פשוטים ויש לא מעט קריטריונים בהם צריך בלווה לעמוד, אך במידה ואתם בעלי עסק קטן או בינוני סביר להניח שזוהי אחת הדרכים המשתלמות לקבלת הלוואה שיש לשוק ההלוואת להציע לכם.

כך למשל תוכלו לגייס עד חצי מליון שקלים דרך הקרן לעסקים קטנים ובינוניים, אשר מעניקה (לאחר עמידה בתנאי סף ארוכים ונוקשים) הלוואות בערבות המדינה. כמו כן, יזמים חדשים יוכלו לגייס עד כמעט רבע מיליון שקלים דרך קרן נתן, שהיא קרן פילנטרופית המעניקה הלוואות ליזמים חדשים בעלי תכנית עסקית ללא ערבים וללא ריבית.

סכום קטן יותר, אך בתנאים לא פחות נוחים, יוכלו לגייס יזמים צעירים וחדשים (לא צעירים מגיל 20 ולא מבוגרים מגיל 35) באמצעות קרן שמש. עסק אשר יקבל הלוואה מקרן שמש יזכה גם לליווי צמוד של מנטור עסקי עד לשנתיים מרגע הקמת העסק.

האגודה הישראלית להלוואות (חוץ בנקאיות) ללא ריבית, תעניק הלוואות עד סכום של 90 אלף שקלים, ללא ריבית אך עם ערבים לעסקים העומדים בקריטריונים קשיחים אשר נקבעו מראש. כאמור, תהליך בקשת ההלוואה באמצעות קרנות אלו הוא לא פשוט וכרוך לעיתים בחתימה של ערבים להלוואה החוץ בנקאית. יחד עם זאת, תנאי ההחזרה הנוחים והעובדה שברוב הקרנות הריבית היא נמוכה, אם בכלל היא קיימת, הופכות את התהליך הזה למשתלם ביותר לעסקים קטנים ובינוניים.

 

הלוואה חוץ בנקאית עבור העסק מחברות פיננסיות:

בתי השקעות וגופים פיננסיים שונים הקימו במהלך השנים חברות פיננסיות המעניקות מגוון פתרונות אשראי חוץ בנקאי לעסקים. לרוב, ההלוואות יוענקו לבעלי העסקים ללא קושי מיוחד. אך חשוב לקחת בחשבון כי בדומה לחברות האשראי, גם כאן העניין לא נובע מטוב לבן של החברות, אלא מהעובדה שהריבית היא גבוהה.

כמו כן, רוב החברות הפיננסיות מעניקות תנאים דומים, אך אין זה אומר כי יש "לקפוץ" על החברה הראשונה שמציעה הלוואה, חשוב לערוך סקר שוק ולקבל הצעות מכמה חברות. דרך החברות הפיננסיות יכולים בעלי העסקים לקבל הלוואה, אך לא רק. החברות מציעות גם הלוואות מהירות וקצרות טווח (אשר מומלצות כפתרון לבעיות קריטיות ואינן מומלצות כהלוואה רגילה), מימון ציוד לעסקים קטנים וכן ניכיון שיקים.

 

הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים מקרן השתלמות:

קרן השתלמות היא אחת מתכניות החיסכון המשתלמות שקיימות, היא מוצעת כהטבה לשכירים בלא מעט מקרים ונחשבת משתלמת בעיקר בשל העובדה שכשכיר בעל קרן השתלמות, המעסיק מפקיד כספים לחסכון של העובד. הקרן מוגדרת כחיסכון לטווח בינוני, בדרך כלל נקודת היציאה הראשונה בקרן תופיע לאחר 6 שנים.

אולם כל אדם, עצמאי או שכיר, יכול לפתוח קרן השתלמות. במידה והנכם בעלי עסק ובמקרה אתם גם בעלים של קרן השתלמות קיימת בידכם האפשרות לפנות לגוף המנהל את קרן ההשתלמות שלכם, לרוב מדובר בגוף פיננסי פרטי, ולבקש הלוואה כנגד קרן ההשתלמות שלכם. משמע, אתם יכולים לשעבד את הכסף שצברתם בקרן תמורת הלוואה שתוענק לכם מהגוף המנהל.

אם זה נשמע לכם מוכר מעולם הבנקאות הרגיל בו אדם יכול לשעבד תכנית חיסכון תמורת הלוואה – אתם לא טועים. ההליך זהה כמעט לחלוטין לאותו הליך שתעברו בכל בנק, אך התנאים אותם תקבלו תמורת שעבוד קרן ההשתלמות הם טובים הרבה יותר מהתנאים אותם תקבלו בבנק, הן בבחינת פריסת ההחזרים והן בבחינת הריבית המוצעת על ההלוואה.

 

בכל התהליך חשוב לזכור שבטרם לקיחת הלוואה חוץ בנקאית לעסק עליכם להכיר ולדעת לפרטי פרטים את כל התנאים. הלוואה היא אוויר לנשימה לעסק בהקמה או עסק אשר נתקל בקושי, אך לא להתבלבל – הלוואה היא לא "מתנה", היא חוב שאתם צוברים ולכן עליכם להכיר אותו היטב כדי שאתם תנהלו אותו ולא הוא אתכם.